Contact
klantportal
direct ondersteuning
Screen Connect

We helpen je graag direct: 020 4942424

Bel ons: 020 4942424

RATING

support   Connect   klantportal

support

Gastblog Marien Glerum (CEO van BOEKEL): innovatie en efficiëntie binnen bereik voor de advocatuur

16-08-16

De advocatuur in Nederland staat onder druk. Advocaten en hun cliënten zijn daarom op zoek naar efficiëntere juridische dienstverlening. Bedrijven zijn daarnaast kritischer en de legal budgetten zijn gekrompen. De concurrentie neemt hierdoor toe. Dat vraagt om een nieuwe manier van werken. Een nieuwe generatie advocatenkantoren.

Boekel wil graag voorop lopen door innovatief te zijn en technologie te omarmen. Zo komen we tot een steeds efficiëntere en betere dienstverlening. Dankzij de samenwerking met Microsoft en 2ML heeft Boekel hier stappen in kunnen maken. Een mooie bijkomstigheid is de gerealiseerde kostenbesparing van 50 procent. Ik vertel graag hoe dit voor ons als advocatenkantoor werkt.

Sneller, beter en efficiënter werken

Alle advocatenkantoren in Nederland worden elke dag uitgedaagd door hun cliënten om hun dienstverlening nog verder te verbeteren. Technologie is één van de sleutels naar een florerende toekomst. Kantoren die in staat zijn te veranderen en te automatiseren, de technologisch ‘adaptieven’, kunnen zich onderscheiden doordat ze sneller, beter en efficiënter voor cliënten kunnen werken.

Slimme tooling is de sleutel

Als kantoor liepen we tegen een aantal zaken aan die in de weg stonden om de volgende stap te nemen. Ten eerste hadden we niet het volledige overzicht van de huidige technologische ontwikkelingen. We hebben de basiskennis in huis maar beschikken niet over de resources die de technologische innovatie kunnen drijven. Ten tweede moet je elke investering ook kunnen verantwoorden. Je zult dus zeer bewust met je investeringsbudget moeten omspringen en slimme keuzes moeten maken op basis van een goede businesscase.

Er moest dus een goed doordachte oplossing komen. We wilden het maximale aan innovatie en technologische vooruitgang halen uit ons budget, zodat onze advocaten hun klanten beter en sneller kunnen helpen. Hiervoor moeten ze in alle omstandigheden, dag en nacht, hun dossiers en cliëntinformatie beschikbaar hebben. En waarbij belangrijke stukken altijd beschikbaar zijn tijdens zittingen, op kantoor, thuis maar ook bij een cliënt, eigenlijk overal.

Legal Cloud werkplek

Boekel, Microsoft en 2ML hebben daar de oplossing voor gevonden. Dankzij Microsoft Cloud Solutions werd de Legal Cloud Werkplek gecreëerd. Dit is een werkplek die voldoet aan de hoge voorwaarden voor informatie veiligheid, beschikbaarheid en continuïteit.

Voor al onze medewerkers is een nieuwe, betaalbare omgeving gebouwd. Met het verbeteren van de performance (minder storingen, hogere uptime, betere functionaliteit) besparen we 50% op de kosten. Daarnaast is er een enorme efficiëntieslag gemaakt. Administratieve taken, zoals uren schrijven en factureren, nemen nu slechts een fractie van de tijd in beslag. We willen voorop lopen als nieuwe generatie advocatenkantoor en deze ontwikkelingen horen daarbij. Op deze manier kunnen wij onze cliënten efficiënter bijstaan en houden we ook geld over om te blijven innoveren. Met de Microsoft Cloud-oplossingen heeft 2ML ons Enterprise-IT mogelijkheden gegeven, zodat Boekel weer een stap in de goede richting heeft gemaakt. Dat is IT die voor je werkt.

Deze case heeft een award gewonnen:
Microsoft Partner of the Year 2016 Finalist

Marien Glerum's picture

Dit artikel is geschreven door: 

Marien Glerum

Deel deze pagina op: