Contact
klantportal
direct ondersteuning
Screen Connect

We helpen je graag direct: 020 4942424

Bel ons: 020 4942424

RATING

support   Connect   klantportal

support

De Legal Cloud Werkplek: innovatie en besparing voor de advocatuur

05-09-16

Advocatenkantoren in Nederland moeten innoveren. De markt vraagt om een goede dienstverlening, maar wil daar minder voor betalen. Advocaten moeten dus slimmer en efficiënter werken. Terwijl ze tegelijk nieuwe manieren zoeken om waardevol te zijn voor hun klanten. Techniek is hierbij de sleutel, maar het is niet voor elk kantoor makkelijk om daar alles uit te halen. Wij hebben Boekel, één van de meest vooruitstrevende kantoren in de branche, geholpen om techniek voor ze te laten werken. Samen met Microsoft creëerden we samen de Legal Cloud Werkplek. Boekel bespaarde 50% op de kosten en taken gaan nu 30 keer zo snel. Ik vertel graag hoe dit werkt.

De uitdagingen van advocatenkantoren

Dankzij een goede samenwerking met Microsoft Nederland ontdekten we de enorme potentie van Office 365 en de nieuwe Azure Services. Door de Public Cloud oplossingen te combineren met HyperV op locatie, hebben we voor Boekel een nieuwe, betaalbare omgeving gebouwd voor alle 120 medewerkers: de Legal Cloud Werkplek. Deze oplossing is extreem simpel, zodat hij precies past bij het werk van een advocaat. 

Succesfactoren van de Legal Cloud Werkplek

Om met de Legal Cloud Werkplek aan alle bovenstaande eisen te voldoen, zijn 3 belangrijke pijlers onmisbaar:

  1. Sterke partners. Microsoft Cloud Solutions, zoals Office 365 E4, Azure AD, Skype for Business, Azure Back-up zijn het fundament. We hebben naast Microsoft ook andere partners aan ons verbonden, zodat ook de specifieke business-applicaties aan het zelfde kwaliteitsniveau voldoen.
  2. Specifieke branchekennis. Binnen 2ML hebben we mensen die al jaren in de juridische sector werken of daaruit afkomstig zijn, zodat we precies weten hoe een advocaat werkt en wat hem succesvol maakt.
  3. Radicale focus op Customer Happiness. Om de beste ervaring voor onze klanten te garanderen, hebben we ons servicemodel totaal omgegooid. We hebben een Customer Hapiness Centre waar we klaar staan voor alle vragen. Niet alleen incidenten, maar juist ook functionele vragen. Zoals de naam al aangeeft, moet elke klant een blij gevoel hebben als hij of zij contact met ons heeft.

De effecten: enorme efficiëntie en besparing

We merken nu al dat er in de advocatenbranche veel behoefte aan de Legal Cloud Werkplek is. Dat is niet zomaar: het levert enorme voordelen op. De belangrijkste op een rijtje: 

  • 50% besparing op it-kosten. Boekel heeft dankzij de nieuwe omgeving 50% kunnen besparen op hun it-kosten. Daarmee is er ruimte gekomen om te innoveren met techniek en daardoor voorloper in de markt te worden.
  • Simpele taken gaan 30 keer zo snel. Taken als urenschrijven kosten de advocaten samen nu een uur in plaats van dertig.
  • Verbetering in uptime van 97% naar 99,9%. De beschikbaarheid van de omgeving is sterk verbeterd. Niet alleen is de uptime gestegen naar 99,9%, ook de service windows en geplande downtime is verdwenen, dankzij de continues deployment van Microsoft. 

Continuïteit, betrouwbaarheid en veiligheid

Continuïteit, betrouwbaarheid en veiligheid zijn essentieel, zowel in de techniek als in de service. Daarbij moet elke vraag of incident direct worden opgelost. Door een beperkte kennis en budget was dit niet beschikbaar voor alle kantoren. Met Microsoft Office 365 Enterprise beschikken de kantoren nu over online meetingrooms en kunnen ze in portals samen aan documenten werken. Dankzij Microsoft Remote Desktop Services kan iedereen altijd, vanaf elk device bij zijn business applicaties. Dankzij Azure AD is identity- en accesmanagement goed geregeld, zodat iedereen altijd makkelijk en veilig bij zijn gegevens kan.
 
In de komende periode willen we Microsoft Matter Centre toevoegen, zodat document management nog eenvoudiger wordt. Daarmee zullen er nog meer voordeel voor productiviteit en efficiëntie worden behaald. Daarnaast kijken we naar mogelijkheden om de portals ook extern toegankelijk te maken, zodat de binding met klanten verder verbeterd.

Ambities voor de toekomst: alle Nederlandse advocatenkantoren aansluiten

Op dit moment hebben 6 advocatenkantoren de oplossing geïmplementeerd. Doordat de omgeving gestandaardiseerd is en bestaat uit Microsoft Cloud solutions, is hij tevens schaalbaar. Zowel technisch als in de levering vanuit 2ML. De ambitie is om zoveel mogelijk advocatenkantoren te helpen met de 2ML Microsoft Legal Cloud Werkplek.

Deze case heeft een award gewonnen:

 

Robin de Vries's picture

Dit artikel is geschreven door: 

Robin de Vries

Deel deze pagina op: